Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Σοκολατοκαρυδόπιτα... η περιπετειώδης.


Αυτές τις μέρες που η κουζίνα θα αναστενάξει από τις Χριστουγεννιάτικες ετοιμασίες, σας έχω μια εύκολη πρόταση για καρυδόπιτα λίγο διαφορετική. Η καρυδόπιτα είναι κυρίως χειμωνιάτικο γλυκό και ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων την τιμάμαι δεόντως. Πόσο μάλλον με επικάλυψη σοκολάτας όπως αυτή η συνταγή. Τα υλικά που χρειαζόμαστε είναι, 200γρ ζάχαρη, 120γρ ελαιόλαδο, 2 αβγά, 1κ.γ. κανέλα, 50γρ γάλα, 100γρ κρέμα γάλακτος, 100γρ αλεύρι, 1κ.γ. μπέϊκιν, 250γρ καρυδόψιχα χονδροκομμένη. Για την επικάλυψη 300γρ κουβερτούρα 55% κακάο, 350γρ κρέμα γάλακτος. Χτυπάμε απαλά το ελαιόλαδο, τη ζάχαρη, τα αβγά, το γάλα, την κρέμα και την κανέλα. Ρίχνουμε το αλεύρι με το μπέϊκιν και τέλος το καρύδι. Ψήνουμε σε βουτυρωμένη φόρμα διαμέτρου 25εκ. για μία ώρα περίπου. Παράλληλα φτιάχνουμε τη σοκολάτα επικάλυψης με το γνωστό τρόπο.
Ζεσταίνουμε την κρέμα καλά και τη ρίχνουμε στην τεμαχισμένη κουβερτούρα.
Ανακατεύουμε μαλακά να λιώσει και να γίνει παχύρευστη. Όταν κρυώσει το γλυκό καλύπτουμε με όση σοκολάτα θέλουμε. Το αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ ωραίο. Δεν είναι πολύ γλυκιά, έχει αρκετό καρύδι και γεμάτη γεύση. Έχω δοκιμάσει μια παραλλαγή με εξίσου ωραίο αποτέλεσμα. Αντικατέστησα την κρέμα γάλακτος στο μίγμα με ίση ποσότητα φρέσκου γάλακτος και πρόσθεσα 50γρ αλεύρι να σφίξει λίγο. Πρόσθεσα 50γρ ζάχαρη και λιγόστεψα το καρύδι κατά 50γρ. Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στή γεύση και η διατροφική αμαρτία παραμένει ίδια. Μπορείτε βέβαια να την προσαρμόσετε στις δικές σας προτιμήσεις. Όπως να φτιάξετε μία επικάλυψη σοκολάτας πιο ελαφριά. Καλή επιτυχία.

18 σχόλια:

Thalassenia είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Thalassenia είπε...

Φίλοι μου
Κάπως έτσι είχα στο νού μου αυτή την ανάρτηση και έτσι έγινε, αλλά τώρα με άλλο σκεπτικό.
Μια επέμβαση που έκανα για λόγους υγείας και μάλιστα τέτοιες μέρες έφερε ανατροπές. Με κάνει να δω και να σκεφτώ διαφορετικά τα πράγματα.
Να εκτιμήσω πόσο σημαντικό είναι να μήν αλλάζει τίποτα την καθημερινότητά μου, τις υποχρεώσεις μου, τις επιθυμίες μου, το πρόγραμμά μου τέλος πάντων.
Και να εύχομαι ξανά και ξανά να είμαστε όλοι καλά και υγιείς.
Τώρα το γλυκάκι δεν είναι μια απλή συνταγή. Είναι κέρασμα στους φίλους που είμαι πάλι εδώ. Γερή και δυνατή.
Κεραστείτε σας παρακαλώ.

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Παίρνω ένα μικρό κομματάκι (μικρό για λόγους υγειας) και λέω περαστικά.
Χαίρομαι που είσαι πάλι εδώ γερή και δυνατή.
Καλό βράδυ

Ανώνυμος είπε...

Θαλασσένια,
πραγματικά χαίρομαι που ξαναβλέπω ανάρτησή σου. Πάντα παίρνω κάτι...μια ιδέα, μια σκέψη, θετική ενέργεια...να, όπως και σήμερα. Μπορεί φέτος να κάνω βασιλόπιτα σοκολατοκαρυδόπιτα.
Περαστικά και καλό σου βράδυ!

Ευρύνοος είπε...

Ελπίζω όλα να πάνε καλά..
περαστικά μέσα απο την καρδιά μου..
η υγεία είναι υπέρτατο αγαθό..

το γλυκό σου απλά υπέροχο και διπλά ..αμαρτωλο..
ΚΑΙ καρυδόπιτα ΚΑΙ σοκολάτα..
ωχ Παναγίτσα μου..
και πεινάωωωωωωωωω..

άντε, καλή εβδομάδα :)

Artanis είπε...

Πωπω, γλυκό πειρασμός...
Περαστικά καλή μου, σε φιλώ...

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Αφού ταρτάρεις θα πάρω,έχω και μια πείνα που δε βλέπω μπροστά μου!!!!

Περαστικά και γρήγορη ανάρρωση
χχχχ

Thalassenia είπε...

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ

Μικρό κομμάτι να πάρεις ή και καθόλου, δεν θα παραξηγηθώ. Οφείλουμε να προσέχουμε την υγεία μας.
Σ΄ευχαριστώ και να είσαι πάντα καλά.
Καλό βράδυ.

Thalassenia είπε...

Χρωματιστή

Ωραία ιδέα για μια διαφορετική βασιλόπιτα. Αν βάλεις και άσπρο γλάσο ακόμα καλύτερα.
Σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Αμοιβαία η εκτίμηση το ξέρεις.

Καλό σου βράδυ.

Thalassenia είπε...

Ευρύνοος

Όλα πάνε καλά και καλύτερα φίλε μου Ευρύνοε.
Ευχαριστώ για τις ευχές σου.
Όσο για το γλυκό, αμαρτία σκέτη αλλά μάλλον με έσωσε.

Να είσαι καλά και καλό βράδυ.

Thalassenia είπε...

Artanis

Σ΄ευχαριστώ για τα περάσματα σου από εδώ και τις ευχές σου.

Καλό βράδυ.

Thalassenia είπε...

Και λοιπόν;E allora?

Να πάρεις όσο θέλεις, προσοχή γιατί είναι λιπαρό και παχυντικό και νόστιμο το άτιμο.

Φιλιά θαλασσένια.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ είπε...

Φίλη μου, με τα τρεχάματά μου χαθήκαμε....
Τώρα διαβάζω για την επέμβαση που έκανες.
Ελπίζω να είσαι καλά, να είναι όλα περαστικά και σιδερένια πια και γεμάτη απο υγεία να είσαι πάλι η πολυάσχολη νοικοκυρά σε σύχρονη εκδοχή που γνωρίσαμε.
Την αγάπη μου και τα φιλιά μου :)))

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

περαστικά, και τα ξαφνικά στο πρόγραμμα είναι, εμείς το ξεχνάμε καμιά φορά, η ζωή επιμένει να μας το θυμίζει και μάλιστα στιγμές που εμείς θεωρούμε ακατάλληλες, οπότε καλά ή κακά, απολαμβάνουμε όλα τα δευτερόλεπτα της, τα ρουφάμε και ευχαριστούμε που υπάρχουμε

καλή ανάρρωση, πολλά φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστουμε για το κερασμα και να εισαι καλα!
Αν θελης (αλλη φορα)μας δινεις τις αναλογιες σε κουπες?
Για οσους εχουν διαφορετικο μετρικο συστημα, νομιζω θα ειναι πολυ πιο ευκολο.

Thalassenia είπε...

ΕΥΗ

Έστι είμαι και έτσι θα παραμείνω φίλη Ευη.
Σ΄ευχαριστώ για τις ευχές.
Καλές γιορτές να έχεις με τους δικούς σου ανθρώπους.

Καληνύχτα.

Thalassenia είπε...

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ

Είναι ακριβώς όπως τα λές. Γι αυτό να χαιρόμαστε όσο μπορούμε.
Σ΄ευχαριστώ πολύ.

Καλά Χριστούγεννα.

Thalassenia είπε...

Ανώνυμος

Σ΄ευχαριστώ για τις ευχές.
Αν μου επιτρέπεις το "ανώνυμος" είναι για όσους δεν έχουν λογαρισμό.
Μπορείς όμως στο τέλος του κειμένου να βάλεις ένα όνομα αληθινό ή συμβολικό. Έτσι το σχόλιο έχει άλλη υπόσταση και γω δεν θα απαντήσω σε ανώνυμο.
Σε ευχαριστώ πάντως για το πέρασμά σου και μέτρησα τα υλικά για χάρη σου, με κλασσικές κούπες τσαγιού.
Ζάχαρη 1κ και 1/4. Αλεύρι 1κ.
Γάλα 1/2της κούπας. Λάδι 3/4.
Καρύδι 1κ 3/4. Η κρέμα υποθέτω θα λέει στο κουτί. Δεν είχα να μετρήσω.
Σ΄ευχαριστώ και καλό βράδυ.